Tilausehdot
Kiitos asioinnista Star Imagen verkkokaupassa! Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@starimage.fi, mikäli sinulla on kysyttävää tilausehdoistamme, tilausprosessistamme tai parannusehdotuksia palveluumme.
Yhteystiedot
Star Image Oy
Puistokatu 3
20100 Turku
info@starimage.fi
+358 40 18 18 294 (puhelun hinta määräytyy asiakkaan liittymäsopimuksen perusteella)
1. Soveltamisala
Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin kuluttajien tekemiin tilauksiin. Toimittamalla meille tietoja tai tekemällä tilauksen verkkosivuillamme asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä Star Imagen tilausehdot. Mikäli asiakas tekee tilauksen verkosta, tuotteiden ja palveluiden myyjä on Star Image, mutta tuotteiden tai palveluiden välittäjänä voi toimia sijainnista riippuen Star Imagen brändillä toimiva franchisingia harjoittava yhtiö, omistusyhteysyritys, sisaryritys tai saman konsernin yhtiö.
2. Tietosuoja
Star Image noudattaa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä soveltuvia lakeja. Tutustu Star Imagen tietosuojaselosteeseen.
Asiakkaan toimittamia valokuvia ei käytetä muuhun tarkoitukseen kuin tilausten käsittelyyn. Valokuvatiedot poistetaan viimeistään 60 päivän kuluttua tilauksen käsittelemisen päättymisestä. Katso sisällön säilyttämisvastuun osalta kohta 4.2.
3. Tilausprosessi
3.1. Hinnat
Ajantasainen tuotevalikoimamme ja hinnastomme on esillä verkkosivuillamme. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Tuotevalikoimamme, hinnastomme ja toimituskulumme saattavat vaihdella. Star Imagella on oikeus tarkistaa voimassa olevia hintoja ja maksuehtoja.
3.2. Tilauksen käsittely
Asiakkaiden tilaukset vahvistetaan mahdollisimman pikaisesti sähköpostitse. Tilausvahvistus lähetetään asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Saman tilauksen tuotteet voidaan toimittaa erillisinä lähetyksinä tarpeen vaatiessa. Toimituskulut peritään saman tilauksen tuotteista vain kerran.
Otathan huomioon, että mikäli havaitsemme 4.2. kohdassa tarkoitettua sisältöä, pidätämme oikeuden lopettaa tilauksen käsittelyn ja toimittaa sisällön viranomaisille.
3.3. Maksutavat
Verkkosivuillamme tehdyt tilaukset voi maksaa verkkosivuilla ilmoitettuja maksutapoja käyttäen. Tilausten maksussa käytetään Stripe-maksupalvelua palveluntarjoajana sekä Paytrailia. Stripen tai Paytrailin kautta asiakas voi maksaa yleisimmillä maksukorteilla, tilisiirrolla tai mobiilimaksulla. Voit tutustua Stripen kuluttajaehtoihin täällä tai osoitteesta https://stripe.com/ ja Paytrailin ehtoihin osoitteesta https://www.paytrail.com/. Liikkeissä maksutavat voivat vaihdella.
3.4. Toimitus
Asiakas voi valita tuotteesta riippuen verkkosivuillamme noutaako tilauksen myymälästä myymälän aukioloaikojen puitteissa vai toimitetaanko tilaus asiakkaalle. Pääosa tuotteista on saatavilla verkkokaupan kautta ainoastaan toimituksella.
Star Image toimittaa tuotteet suomalaisiin osoitteisiin. Toimituksia ei tehdä ulkomaille. Toimitamme lähetykset valitsemamme palveluntarjoajan kautta. Lähetykset pyritään aina toimittamaan suoraan postilaatikkoon- tai luukkuun. Mikäli lähetyksen toimittaminen postilaatikkoon- tai luukkuun ei ole kannaltamme tarkoituksenmukaista, lähetys toimitetaan asiakasta lähellä olevaan noutopisteeseen. Asiakas saa tällöin ilmoituksen lähetyksen saapumisesta tekstiviestillä tai sähköpostilla.
Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut käyvät ilmi tilauksen yhteenvedosta.
Veloitamme asiakkaalta ylimääräiset postituskulut tuotteesta, joka on palautunut meille takaisin asiakkaan ilmoittaman virheellisen osoitteen tai lähetyksen noutamatta jättämisen vuoksi.
Mikäli tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajankohdasta, pyrimme välittömästi ilmoittamaan asiasta asiakkaalle. Jos toimitus viivästyy enemmän kuin 30 päivää, asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa.
4. Vastuu sisällöstä
4.1. Kolmansien oikeudet
Asiakas on itse vastuussa siitä, että asiakkalla on kaikki vaadittavat oikeudet, esimerkiksi tekijänoikeudet tai käyttöoikeus, toimittamaansa sisältöön. Asiakas on vastuussa myös siitä, että sisältö ei loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Asiakkaalla on velvollisuus torjua omalla kustannuksellaan näiden oikeuksien loukkaamisen perusteella Star Imagea kohtaan esitetyt vaatimukset ja korvata Star Imagelle aiheutuneet vahingot.
4.2. Sisällön säilyttäminen
Suosittelemme, että asiakas ottaa aina varmuuskopiot valokuvista. Star Imagella ei ole velvollisuutta säilyttää asiakkaan toimittamaa sisältöä, eikä Star Image ei ole korvausvelvollinen asiakkaan toimittamien valokuvien vahingoittumisesta tai katoamisesta, eikä tähän liittyvästä vahingosta.
Noutotoimituksissa asiakkaan tilaus säilytetään vähintään 1 kuukauden ajan. Asiakasta yritetään tavoittaa vähintään kolmesti tämän toimittamia yhteystietoja hyödyntäen. Mikäli asiakasta ei ole tavoitettu tai tämä ei ole noutanut tilaustaan 3 kuukauden aikana sen valmistumisesta, tilaus tuhotaan asianmukaisesti. Emme säilytä myöskään asiakkaan toimittamia alkuperäiskuvia, filmejä tai muuta aineistoa kuin korkeintaan 3 kuukauden ajan. Mikäli asiakas tuo filmin kehitettäväksi tai muut aineiston työstettäväksi, asiakas sitoutuu maksamaan tuotetusta palvelusta. Yllä mainitut säilytysajat pätevät myös näihin.
4.3. Sisällön lain, moraalin ja hyvän tavan mukaisuus
Asiakas vastaa siitä, ettei toimitettu sisältö ole lain, moraalin ja hyvän tavan vastaista. Mikäli Star Image tulkitsee sisällön koskevan mahdollisesti lainvastaista toimintaa, Star Imagella on oikeus toimittaa sisältö ja kaikki asiakkaan tiedot toimivaltaisille viranomaisille ja lopettaa tilauksen käsittely. Star Imagella on myös aina oikeus luovuttaa sisältö ja asiakkaan tiedot viranomaisille viranomaisten pyynnöstä.
5. Peruuttamisoikeus
Myymälästä ostetuilla tavaroilla ei ole lakiin perustuvaa vaihto- tai palautusoikeutta. Yritysasiakkailla ei ole tehdyille tilauksille tai ostetuille tavaroille tai palveluille peruutusoikeutta.
Seuraavat peruuttamisoikeudet koskevat vain kuluttajiin kohdistunutta kaupankäyntiä.
Kuluttajille tehtyä etämyyntiä koskeva peruuttamisoikeus ei koske kaikkia kulutushyödykkeitä. Peruuttamisoikeuden rajoitukset on lueteltu tyhjentävästi kuluttajansuojalaissa. Verkkokaupassa tehdyissä ostoissa kuluttajasuojalain 16 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan kuluttajalla ei ole peruuttamisoikeutta, jos sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.
Tuotteissa, joihin lisätään asiakkaan oma kuva, on kyse tällaisista kuluttajan vaatimusten mukaisesti muunnelluista tuotteista. Näin ollen valokuvilla ja kuvatuotteilla ei ole peruuttamisoikeutta, vaikka osto olisi tapahtunut etänä. Mikäli asiakas tilaa filmin kehitystä, kuvanmuokkausta tai muita tuotettavia palveluita, peruuttamisoikeutta ei ole, jos palvelu on ehditty tuottaa. Jos palvelu on ehditty tuottaa osittain ja prosessi on mahdollista keskeyttää, asiakas on velvollinen maksamaan tästä muodostunut hinta.
Peruuttamisoikeus ei koske tavaroita, jotka ovat nopeasti pilaantuvia, vanhentuvia tai luonteeltaan sellaisia, että toimittamisen jälkeen ne ovat erottamattomasti sekoittuneet muiden tavaroiden kanssa. Filmeille ei myönnetä palautusoikeutta väärissä olosuhteissa tapahtuvan säilytyksen nopean pilaantumisriskin vuoksi.
Mikäli asiakas tilaa tuotteen verkkokaupan kautta, johon ei sovellu kuluttajasuojalain mukaista peruuttamisoikeuden rajoitusta, tuotteeseen sovelletaan 14 päivän peruuttamisoikeutta. Asiakkaan on tehtävä peruuttamisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@starimage.fi 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamiskustannuksista.
Mikäli kyseessä on palautusoikeuden piiriin kuuluva tuote, asiakkaan tulee huolehtia tuotteen kunnosta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista palautusoikeuden ollessa voimassa. Asiakas on vastuussa tuotteen kunnosta ja kulumisesta tai pakkausten puutteista voi koitua arvonalentuma. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sen ominaisuuksia, mutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Kuitenkin laissa mainittujen tiettyjen tuotteiden tai palveluiden palautusoikeus on rajoitettu, jolloin näiden tuotteiden palauttaminen ei ole mahdollista pakkauksen avaamisen jälkeen.
6. Virheet ja reklamaatio
Star Image pyrkii kaikkien tuotteiden valmistuksessa mahdollisimman korkeaan laatuun ja huolellisuuteen. Olethan aina yhteydessä, jos huomaat toimittamassamme tuotteessa virheen. Reklamaatiosta on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa osoitteeseen info@starimage.fi.
Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus uuteen virheettömään tuotteeseen, jos toimitettu tuote on väärä, tuotteessa on suunnittelu- tai valmistusvirhe tai jos tuote vaurioituu kuljetuksessa ennen asiakkaalle luovuttamista.
Tilausjärjestelmämme varoittaa tilausta tehdessä, jos asiakkaan kuva on liian huonolaatuinen tulostettavaksi. Mikäli tyytymättömyys tuotteen laatuun johtuu asiakkaan toimittaman kuvan heikosta laadusta, tuotteessa ei ole kuluttajasuojalain mukaista virhettä vaan vastuu on asiakkaalla, eikä Star Imagella ole velvollisuutta toimittaa uutta tuotetta tai antaa rahallista hyvitystä. Mikäli olet epävarma valokuvasi laadusta, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä.
Mikäli asiakas tekee virheilmoituksen perusteetta, Star Imagella on oikeus periä asiakkaalta kohtuullinen maksu vianetsinnästä aiheutuneista kustannuksista.
Kuvatuotannossa reunasta reunaan kuvat tai painotyöt rajautuvat, jotta kuva täyttää alan kokonaan. Asiakkaan tulee huomioida marginaalien osuus valokuvia tai kuvatuotteita rajatessa sekä mahdolliset leikkuuvarat. Marginaaleja ei ole mahdollista jättää pois kuvista ellei kuviin jätetä ylimääräistä valkoista reunaa. Mikäli asiakas haluaa kuvan näkyvän täysin kuvatuotteessa tai valokuvassa, tulee asiakkaan tilata tällöin tuote, jossa on valkoinen reuna valittuna tai ladata valmis kuva sellaisena. jossa on valkoiset reunat on kuvatiedostossa ja kuvasuhde vastaa tuotettua kuvaa täysin huomioiden, että reunasta reunaan kuvatuotannossa täytyy olla leikkuuvara jokaisella sivulla. Kuvissa on lisäksi varmuusvara, esimerkiksi 10 x 15 cm valokuva on todellisuudessa noin 102 x 152 mm alan standardien mukaisessa mediassa.
7. Riidanratkaisu
Star Imagen ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia.
Star Image pyrkii ratkaisemaan kaikki erimielisyydet ensisijaisesti neuvottelemalla. Jos asia ei ratkea neuvottelemalla, asiakas voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan asioituaan kuluttajaneuvonnan kanssa.
Näiden yleisten sopimusehtojen yksittäisen kohdan pätemättömyys, tehottomuus tai ehtojen puutteellisuus ei vaikuta muiden ehtojen pätevyyteen.
Star Image pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin sopimusehtoihin.
Liite 1. Peruuttamislomake
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa sopimus joka koskee tuotetta, johon soveltuu kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.
Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua [1]
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille [2] päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. [3]
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. [4]
Lomakkeen täyttöohjeet:
[1] Lisätkää jokin seuraavista lainausmerkein merkityistä tiedoista:
a) kun kyseessä on palvelusopimus tai sähköisesti toimitettavaa digitaalista sisältöä koskeva sopimus: ”sopimuksen tekemisestä.”;
b) kun kyseessä on kauppasopimus: ”siitä, kun tavara on vastaanotettu.”;
c) kun kyseessä on kauppasopimus, jossa kuluttaja on tilannut useita tavaroita samassa tilauksessa ja erikseen toimitettuina: ”siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu.”;
d) kun kyseessä on kauppasopimus, jossa tavara toimitetaan useassa erässä tai osina: ”siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu.”;
e) kun kyseessä on kauppasopimus, jossa tavaroita toimitetaan säännöllisesti: ”siitä, kun ensimmäinen tavaraerä on vastaanotettu.”.
[2] Lisätkää nimenne, maantieteellinen osoitteenne ja, mikäli saatavilla, puhelinnumeronne, faksinumeronne ja sähköpostiosoitteenne.
[3] Jos tarjoatte kuluttajalle mahdollisuuden ilmoittaa peruutuksesta verkkosivustonne kautta, lisätkää seuraava teksti: ”Voitte täyttää peruuttamislomakkeen ja toimittaa sen taikka muun yksiselitteisen ilmoituksen myös sähköisesti verkkosivustollamme [lisätään internetosoite]. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme teille viipymättä pysyvällä tavalla (esimerkiksi sähköpostitse) peruuttamisilmoituksen saapumisesta.”
[4] Kun kyseessä on kauppasopimus, jossa ette ole tarjoutunut noutamaan tavaroita takaisin peruuttamistapauksessa, lisätkää seuraava teksti: ”Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.”
[5] Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaroita sopimuksen yhteydessä,
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Jos olette pyytänyt palvelun suorittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, teidän on maksettava meille peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus.
Peruuttamislomakkeen malli
(täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen)
Star Image Oy
Puistokatu 3
20100 Turku
info@starimage.fi
+358 40 18 18 294 (puhelun hinta määräytyy asiakkaan liittymäsopimuksen perusteella)
Ilmoitan että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*): | |
Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*): | |
Kuluttajan nimi: | |
Kuluttajan osoite: | |
Kuluttajan allekirjoitus: | |
Päiväys: |
(*) Tarpeeton yliviivataan.